W Galerii Wzornictwa Polskiego w Muzeum Narodowym w Warszawie prezentowane są ważne projekty polskich designerów. Wśród nich znalazła się prezentacja Systemu Identyfikacji Wizualnej Politechniki Warszawskiej – informują przedstawiciele uczelni.

Muzeum Narodowe w Warszawie pod koniec 2017 roku otworzyło Galerię Wzornictwa Polskiego. W galerii prezentowane są wybrane najważniejsze zjawiska w polskim wzornictwie od początku XX wieku.

Jednym z eksponatów jest animacja obrazująca zakres zmian w identyfikacji wizualnej Politechniki Warszawskiej – skomentowali w przesłanym PAP komunikacie przedstawiciele uczelni. Identyfikacja Politechniki Warszawskiej reprezentować ma współczesne oblicze polskiego designu.

Politechnika Warszawska wprowadziła nową identyfikację wizualną w listopadzie 2016 roku. Za koncepcję i wdrożenie projektu odpowiadało studio Podpunkt, na czele z Emilką Bojańczyk.

O systemie Identyfikacji Wizualnej PW pisały wcześniej m.in. amerykańskie „Brand New” (portal, który opisuje zmiany identyfikacji największych marek na świecie), niemiecki „Pages Magazine”, chińskie „Chois Gallery” czy niemiecki blog „We and the color”. Identyfikacja otrzymała także nagrodę Instytutu Wzornictwa Przemysłowego – Dobry Wzór 2017.

„Nasza obecność w Galerii Wzornictwa Polskiego to ogromne wyróżnienie – podkreśla prof. Janusz Walo, prorektor ds. Studenckich Politechniki Warszawskiej. – Minął już ponad rok od wprowadzenia Systemu Identyfikacji Wizualnej i nowego znaku Politechniki Warszawskiej. Wiele pozytywnych komentarzy na temat tej zmiany płynie z innych uczelni, a także ze środowiska grafików. Docenienie naszego rebrandingu przez kuratorów wystawy to potwierdzenie, że w tym obszarze idziemy w dobrym kierunku”.

„Identyfikacja dzieli się na linię marketingową oraz uroczystą i obejmuje swoim zasięgiem wszystkie jednostki uczelni. Powstał system, który pozwala wydziałom i instytucjom związanym z PW zachować historyczne korzenie, przy jednoczesnej spójności wizerunkowej z resztą uczelni” – opisują przedstawiciele PW w swoim komunikacie.

„Wyzwaniem w tym projekcie było stworzenie systemu, który będzie odpowiadał potrzebom tak rozbudowanej, niejednorodnej, skomplikowanej instytucji – mówi Emilka Bojańczyk, autorka koncepcji, dyrektor kreatywny studia Podpunkt i agencji digitalowej Superskrypt. – Identyfikacja jest narzędziem używanym zarówno wewnętrznie, przez społeczność PW, jak i w komunikacji zewnętrznej, skierowanej do kandydatów, partnerów, warszawiaków. Musi się więc sprawdzać zarówno na oficjalnych pismach, okładce pracy dyplomowej, jak i na plakacie uczelni czy stoisku podczas targów edukacyjnych. To, że tak różne grupy z powodzeniem sięgają po tę identyfikację i na jej podstawie budują swój własny przekaz, jest sygnałem, że się udało”.

W Galerii Wzornictwa Polskiego pokazane są najciekawsze prace polskich projektantów z różnych epok i środowisk: od stylu zakopiańskiego, przez Stowarzyszenie Warsztaty Krakowskie, Spółdzielnię Artystów Plastyków „Ład”, modernistów z kręgów Praesensu i różnorodne projekty okresu powojennego, aż po najlepsze przykłady współczesnego polskiego designu.

PAP – Nauka w Polsce

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj