Produkty firmy AUTOPART są odpowiedzią nie tylko na nowe trendy rynkowe, ale przede wszystkim na rosnące wymagania pojazdów użytkowych o częstych cyklach rozładowywania i ładowania.

Firma AUTOPART z Mielca jest czołowym producentem akumulatorów rozruchowych w Polsce. Wprowadziła na rynek nową linię akumulatorów Galaxy EFB. Jest to kolejny przykład na to, że polska firma w 100% inwestuje skutecznie w swój rozwój i najnowocześniejsze technologie na światowym poziomie. Akumulatory Galaxy EFB zaprojektowano w oparciu o najwyższe standardy. Przeznaczone są do samochodów z dużą ilością odbiorników prądu, jak i tych wymagających zwiększonej cykliczności rozruchów. Dotyczy to głównie pojazdów wyposażonych w system START STOP oraz użytkowych, mianowicie takich, które intensywnie eksploatują akumulator (taxi, karetki pogotowia, radiowozy itp.).

 EFB to skrót  od „Enhanced Flooded Battery“, czyli akumulator kwasowo-ołowiowy o wydłużonej żywotności. Głównie przeznaczony jest do samochodów z  systemem START STOP. Posiada trzykrotnie wyższą wytrzymałość cykliczną w porównaniu do akumulatorów konwencjonalnych, zwiększoną odporność na częste rozładowywanie przy utrzymaniu wydłużonej żywotności – tłumaczy prezes zarządu firmy, Monika Bąk.

Warto podkreślić, że system START STOP jest przyjazny dla środowiska. Jego zadaniem jest monitorowanie pracy silnika i wyłączanie go, gdy pojazd się zatrzymuje, oraz automatyczne włączanie (poprzez naciśnięcie sprzęgła), gdy pojazd rusza. Pomaga to uniknąć straty energii powodowanej przez pracę silnika na biegu jałowym. W efekcie zmniejsza się też emisja spalin nawet o 10 proc. Jest to szczególnie ważne w aglomeracjach miejskich, gdzie zainstalowana jest sygnalizacja świetlna.

– Według wstępnych danych używanie systemu START STOP powoduje zmniejszenie zużycia paliwa do 15 proc. Dlatego też system ten jest coraz powszechniej stosowany przez producentów i szacuje się, że od 2017 roku, 70 proc. nowych pojazdów, będzie w niego wyposażona – wyjaśnia prezes.

Zastosowanie przez AUTOPART nowoczesnego dodatku węglowego Super Expanded 3XD-Graphite w elektrodach ujemnych oraz membrany semi syntetycznej w elektrodach dodatnich znacznie polepsza trwałość i wydajność akumulatorów ołowiowo-kwasowych w pojazdach mikro-hybrydowych. Jego użycie pozwala na redukcję zasiarczenia elektrody ujemnej, co przedłuża trwałość akumulatora, zapewnia wysoką zdolność przyjmowania ładunku oraz spełnia wymagania wielu cykli ładowania/wyładowania. Akumulatory Galaxy EFB wyróżnia duża trwałość cykliczna, nawet trzykrotnie dłuższa niż akumulatorów standardowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz komentarz!
Wprowadź swoje imię

*