Technologia opracowana przez producenta lamp pomaga w oszczędzaniu.

Innowacja będąca wynikiem prac badawczo-rozwojowych w Przetwórstwie Tworzyw Sztucznych „WAŚ” w głównej mierze nastawiona jest na oszczędność prądu. Diody w stosunku do żarówki potrafią zużywać nawet 10-krotnie mniej energii. Technologia dotycząca światła laserowego umożliwia uzyskanie oszczędności wzrastającej do 30-proc poprzez zastosowanie lasera w najnowszej generacji lampach przednich. To właśnie ten aspekt w głównej mierze wygrywa z tak bardzo popularnymi diodami świecącymi LED.

Przy technologii LED-owej można uzyskać zasięg światła nawet do 500 metrów. Dzięki temu przed pojazdem jest bardzo dobra widoczność. Pobór prądu zamyka się w 18W. Producent jednak chce sięgnąć światłem laserowym jak najdalej, stawiając sobie poprzeczkę, aż do kilometra odległości.

Wiązka laserowa musi zostać przeprowadzona przez luminator, by zmienić światło niebieskie na światło białe. Następnie to światło białe zostaje skoncentrowane na odbłyśniku.

Laser zostanie zabudowany specjalną osłoną wytworzoną z metalu. W przypadku jakiejkolwiek awarii odpada wraz z osłoną i dzięki temu jest bezpieczny dla otoczenia – mówi Leszek Waś, Prezes PTS „WAŚ”.

Przetwórstwo Tworzyw Sztucznych „WAŚ” produkuje lampy do wszystkich pojazdów dostępnych na rynku, czyli m. in. do naczep, przyczep, maszyn rolniczych, autobusów, samochodów osobowych, samochodów dostawczych oraz wózków widłowych.

W produkcji występuje 3000 różnego rodzaju lamp w około 20 000 odmian. Wszystko wysyłane jest do ponad 60 krajów na całym świecie.

W przemyśle motoryzacyjnym są określone normy. Przy tworzeniu lampy drogowej dalekosiężnej, producent musi trzymać się określonych norm. Najważniejszym jest, by wiedzieć, w jakim kącie, w jakim punkcie i z jakim natężeniem światło powinno świecić.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj