Na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego celem jest rozwój

Uniwersytet Kazimierza Wielkiego jest otwarty na potrzeby społeczeństwa lokalnego i kraju, przyczynia się do wzrostu konkurencyjności zarówno Bydgoszczy, jak i województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Uczelnia dysponuje znakomicie wyposażonymi laboratoriami, z których na szczególne wyróżnienie zasługuje Centrum Doskonałości Badań Materiałów Porowatych POROCENT, realizujące badania teoretyczne i eksperymentalne materiałów porowatych i zachodzących w nich procesów. Jest to jedyny ośrodek naukowy w Polsce, w którym prowadzone są kompleksowe badania tychże materiałów. Z kolei Laboratorium Badawcze Mikotoksyn, pozostaje liderem w zakresie realizacji projektów międzynarodowych, zajmujących się szerzej tematyką mikotoksyn i grzybów pleśniowych. Naukowcy UKW są też wykonawcami w projektach na rzecz gospodarki, m.in., „Bonach na innowacje” i „Szybkiej ścieżce” – podkreśla prorektor ds. Rozwoju i Współpracy, prof. Marek Macko.

UKW współpracuje także z Klastrami, m.in. Bydgoskim Klastrem Przemysłowym, Bydgoskim Klastrem Informatycznym, Agro Klastrem Kujawy oraz Bydgoskim Klastrem Przemysłów Kreatywnych.

Przede wszystkim przyszłość

W ramach Wydziału Humanistycznego uruchomiono nową specjalizację – Gamedec – badanie i projektowanie gier. Wzbudziło to zainteresowanie partnerów zagranicznych uczelni, m.in. z krajów skandynawskich, a studenci tej specjalności już na drugim roku studiów otrzymują oferty pracy od firm z sektora przemysłów kreatywnych z całego kraju.

W ramach „Kontraktu Terytorialnego dla województwa kujawsko-pomorskiego” UKW planuje inwestycje rozwojowe w infrastrukturę, służącą badaniom na rzecz gospodarki w czterech konsorcjach projektowych, w których aktywność podejmują wszystkie uczelnie publiczne w regionie. Ogromnym wyróżnieniem dla Uczelni jest zajmowanie pozycji lidera w dwóch konsorcjach: „Edukacja na rzecz innowacyjności regionu” i „Bezpieczeństwo łańcucha żywnościowego i żywność spersonalizowana SafeFoodMed”.

Jako uczelnia staramy się wybiegać myślą w przyszłość i przewidywać zmieniające się potrzeby na rynku pracy, tak by nasi studenci opuszczali wydział wyposażeni w komplet pożądanych na rynku kompetencji . Myślę, że najistotniejszym problemem w związku z rozwojem szkolnictwa wyższego jest nadążanie za trendami rynkowymi i właśnie to jest misja, która przyświeca naszym nauczycielom akademickim – akcentuje prof. Marek Macko.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*