Rodzina baterii litowo-jonowych do wózków widłowych i paletowych pomoże w pracy w magazynach i halach produkcyjnych.

„Electreecity” – marka firmy M.P. Tech Sp. z o.o. z Wrocławia to nowoczesne rozwiązania magazynowania energii. Pod tym pojęciem można zmieścić m.in. baterie trakcyjne, systemy awaryjnego zasilania, baterie do instalacji OZE. Najnowszy projekt realizowany we wsparciu z NCBR skupia się na rozwiązaniach dla wózków widłowych i pojazdów magazynowych w technologii litowo-jonowej.

– Jest to technologia używana w samochodach elektrycznych min. ze względu na wysoką gęstość energetyczną, czyli stosunek ilości energii elektrycznej, którą można zgromadzić w danej baterii do jej ciężaru i objętości – mówi Piotr Stec, Członek Zarządu M.P. Tech Sp. z o.o.

Rodzina baterii rozwijana będzie do końca tego roku. Przedsiębiorstwo jest już na etapie pierwszych przedprototypów, natomiast dział handlowy już poszukuje klientów poznając ich oczekiwania i potrzeby, by dopasować produkt do rynku.

– Nasz produkt jest odpowiedzią na potrzeby tego segmentu, oferując klientom bezobsługowość, kilkukrotnie dłuższy okres użytkowania, eliminując konieczność inwestycji w pomieszczenia i infrastrukturę akumulatorowni oraz możliwość podniesienia wydajności pracy wózków i operatorów – wspomina Piotr Stec.

Baterie produkowane przez wrocławską firmę są kompletnie szczelne, nie emitują żadnych gazów w procesie ładowania, mogą być ładowane bezpiecznie w czasie nawet krótszym niż 1 godzina, a także doładowywane wielokrotnie w ciągu dnia bez utraty pojemności. W projekcie rozwijane są dwie linie produktowe. Pierwsza to szybko wymienialna bateria do wózków paletowych używanych w dużych sklepach.

Druga, do wózków widłowych, gdzie ciężar baterii jest przeciwwagą, to zintegrowana jednostka z wbudowaną ładowarką (prostownikiem) i odpowiednim dociążeniem. Wartością obydwu rozwiązań będzie możliwość pracy ciągłej, bez konieczności przestojów, które są nieuniknione przy stosowaniu tradycyjnych baterii kwasowo – ołowiowych.

– Baterie, które wdrożymy do produkcji są modułowe – mówi Piotr Stec, Członek Zarządu – Z tych samych jednostek. łącząc je szeregowo będziemy w stanie produkować baterie 24V, 48V czy 80V do najcięższych wózków widłowych. Łączenie równoległe tych samych modułów pozwoli produkować baterie o pojemności od 50Ah do 1000Ah, będąc uniwersalnym zamiennikiem baterii kwasowo-ołowiowych do wszystkich obecnie używanych elektrycznych urządzeń magazynowych.

http://electreecity.pro/

Adrian Morel

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz komentarz!
Wprowadź swoje imię

*