Rozwój rynku cyfrowego za oceanem prowadzi do prawdziwej rewolucji w każdej z dziedzin

„Raport trendów internetowych”, który Mary Meeker publikuje od kilku lat na dorocznej konferencji Code w Dolinie Krzemowej, to jeden z najważniejszych dokumentów branży technologicznej. Jako była analityczka papierów wartościowych Wall Street, która dziś pracuje w Kleiner Perkins Caufield & Byers, Meeker słynie z dostarczania dokładnych, bardzo wartościowych informacji na temat rynku cyfrowego. Te spostrzeżenia z roku na rok stają się istotne także dla liderów biznesu, ponieważ konsumenci coraz bardziej polegają na urządzeniach cyfrowych, handlu elektronicznym i mediach społecznościowych. Bez względu na branżę, wiedza o tym, które trendy internetowe i technologiczne dominują w kulturze konsumenckiej, jest nie do przecenienia.

3,6 miliarda ludzi, czyli mniej więcej połowa ludności planety, ma teraz dostęp do Internetu we własnym domu. To niezwykła zmiana, ponieważ sieć przekształciła się z dobra luksusowego w przedmiot codziennego użytku w mniej niż dziesięć lat. Ale to nie jedyna zmiana. Z badań Mary Meeker wynika, że tylko cztery z ostatnich dziesięciu transakcji przeciętnego globalnego konsumenta zostały przeprowadzone przy użyciu standardowej wymiany gotówki. 60 procent transakcji dotyczyło jakiegoś rodzaju płatności cyfrowej.

A jaki wskaźnik staje się coraz ważniejszy, jeśli idzie o wydatki na reklamę? LTV. Pod tym skrótem kryje się wartość życia klienta. Aż 27 procent marketingowców uznaje wartość życia klienta za najważniejszy wskaźnik wydatków na reklamę. Ma to sens – w końcu przy ustalaniu, ile kosztować będzie pozyskanie nowego klienta, cóż może być bardziej wymowne od kwoty, którą klient wyda w długim okresie?

A teraz o sile pewnej marki. Z najnowszego raportu Mary Meeker wynika, że aż 49 procent amerykańskich konsumentów rozpoczyna wyszukiwanie produktów na stronie Amazona, i to niezależnie od tego, gdzie ostatecznie dokonają zakupu. Zresztą Amazon reprezentuje 28% całego amerykańskiego handlu elektronicznego.

Ale Amazon to nie wszystko. Sądzicie, że media społecznościowe to tylko media społecznościowe? Błąd. Ponad 50% konsumentów kupuje produkt po znalezieniu go w mediach społecznościowych, a aż 78% odkrywa nowe produkty za pośrednictwem Facebooka. Gigant Zuckerberga pozostaje królem mediów społecznościowych z punktu widzenia tego pierwszego wrażenia, ale obecność na innych dużych platformach, takich jak Twitter, Instagram i Snapchat, jest również niezbędna, jeśli chcesz dotrzeć do swoich klientów.

 

Krzysztof Maciejewski
Redaktor prowadzący Creditreform News
Creditreform Polska Sp. z o.o.
  1. Mysłowicka 14A, 01-612 Warszawa
tel. 022/ 440 15 20
fax.022/ 440 15 06
kom. 793 963 625
e-mail: kmaciejewski@creditreform.pl
NIP PL 5260209320, Regon 010597579
Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XII Wydz. Gosp.
Nr KRS 0000164993, kapitał zakładowy 670 000 PLN

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj