Inteligentne zarządzanie, zrównoważone inwestycje oraz przyjazne nastawienie do klientów – to wszystko wpływa na to, że Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Oświęcimiu może zaproponować wodę tańszą nawet o 30 proc. niż te same spółki na Śląsku i w Małopolsce.

W Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji w Oświęcimiu, oprócz priorytetu jakim jest stałe dostarczanie wody najwyższej jakości, szczególny nacisk stawia się na zmniejszenie uciążliwości związanej z odbiorem i odprowadzeniem  ścieków sanitarnych . – Nasza sieć kanalizacyjna jest bardzo rozległa, liczy sobie blisko 170 kilometrów w systemie rozdzielczym. Dbając o nią, dokładamy również starań, żeby wszystkie nasze urządzenie hydrotechniczne były jak najmniej uciążliwe dla mieszkańców – mówi Kazimierz Homa, wiceprezes PWiK w Oświęcimiu.

Jednym z przykładów jest  Grupowa Przepompownia Ścieków przy ul. Solnej w Oświęcimiu, która w ostatnim czasie przeszła gruntowną modernizację. – W przepompowni zastosowano innowacyjne rozwiązania w zakresie udoskonalenia technologicznego, a automatyzacja procesów wpłynęła na poprawę bezpieczeństwa  pracy. Po zabudowaniu systemu dezodoryzacji, przepompownia jest obecnie ściśle hermetyczna, co zlikwidowało jakiekolwiek uciążliwości zapachowe – wyjaśnia Homa.

Jednym z atutów PWiK w Oświęcimiu jest własne laboratorium analityczne. Ma ono niebagatelny  wpływ na stały monitoring jakości wody dostarczanej mieszkańcom.  – To kluczowe, jeżeli chodzi o kwestię bezpieczeństwa. Posiadanie własnego laboratorium daje nam stuprocentową pewność, że nasz produkt jest doskonałej jakości – tłumaczy wiceprezes oświęcimskiej spółki.

W przypadku tak wrażliwego produktu jak woda pitna, w Oświęcimiu stosują dodatkowe systemy wczesnego ostrzegania przed zanieczyszczeniem w postaci biomonitoringu, w którym organizmami wskaźnikowymi są małże. Wahania zakresu otwarcia muszli są na bieżąco monitorowane i sygnalizują stan jakości wody z ujęć.

W przedsiębiorstwie ważnym elementem jest również przyjazne nastawienie do klienta. – Zmodernizowaliśmy biuro obsługi klienta do wymaganych przepisami standardów, ale wszelkie sprawy, jak odczyt liczników, płatności czy zgłoszenie reklamacji nasi klienci mogą również załatwić przez internet. Uciążliwości dla mieszkańców związane z odczytami, minimalizują  radiowe odczyty wodomierzy – mówi Andrzej Janus, prezes PWiK Oświęcim.

Spółka bardzo aktywnie angażuje się również w akcje prospołeczne, a przede wszystkim edukacyjne. – Przedstawiamy uczniom oświęcimskich szkół i przedszkoli w jaki sposób dostarczamy wodę do ich mieszkań  i odbieramy ścieki. Zajęcia edukacyjne cieszą się ogromnym powodzeniem – opowiada prezes PWiK Oświęcim.

Za proekologiczną działalność oraz zrównoważone i innowacyjne inwestycje PWiK Oświęcim zostało nominowane do Polskiej Nagrody Inteligentnego Rozwoju 2017.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz komentarz!
Wprowadź swoje imię

*