Narodowe Centrum Badań i Rozwoju zakończyło nabór wniosków w II konkursie programu GameINN. Przedsiębiorcy złożyli aż 90 wniosków na łączną kwotę wnioskowanego dofinansowania ponad 230 milionów złotych.
Wspólnie gramy na rzecz innowacyjnej gospodarki. Przedsiębiorcy z sektora gier wideo po raz kolejny pokazują, że mają ambicje, aby dynamicznie się rozwijać w oparciu o nowatorskie rozwiązania. Jestem przekonany, że wśród złożonych w konkursie projektów są takie, które staną się wizytówką innowacyjnej Polski. Warte podkreślenia jest jak dużym zainteresowaniem cieszy się GameINN, wartość wniosków blisko 2,5 krotnie przekroczyła zaplanowaną alokacje. A ponad 90 procent wniosków złożyły filmy z sektora MSP – mówi wicepremier, minister nauki i szkolnictwa wyższego Jarosław Gowin.
Celem programu sektorowego GameINN, realizowanego w ramach PO Inteligentny Rozwój, jest zwiększenie konkurencyjności krajowego sektora producentów gier wideo na rynku globalnym w perspektywie 2023 roku. Program jest dedykowany całej branży wykorzystującej technologie wideo, a nie jedynie twórcom gier. W I edycji wśród 40 projektów, które uzyskały wsparcie w wysokości ponad 117 mln zł, znalazły się m.in. projekty dotyczące opracowania technologii VR wspierającej rehabilitację osób po udarach czy narzędzi umożliwiających rozwój zdolności echolokacji u osób z dysfunkcją wzroku.
-Tworzone przy wsparciu NCBR technologie w niedalekiej przyszłości mogą znaleźć zastosowanie w codziennym życiu, bo już dziś coraz częściej wykorzystuje się je w edukacji czy medycynie. To projekty, w które warto inwestować – mówi prof. Maciej Chorowski, dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Ogłoszenie wyników II konkursu GameINN planowane jest w październiku.
źródło: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju