Każda marka kryje za sobą konkretne rozwiązania dopasowane do oczekiwań różnych grup klientów. Oferta firmy cechuje się bardzo szeroką gamą modeli drzwi, od tanich rozwiązań po ekskluzywne linie modeli aluminiowych i hybrydowych. Definiują je wysokie standardy termoizolacji i antywłamaniowości.

Wszystkie drzwi poddawane są bardzo surowym testom laboratoryjnym pod względem jakości, termoizolacji, izolacji akustycznej, odporności na bardzo trudne i niekorzystne warunki atmosferyczne oraz pod względem odporności na włamanie

Rozmawialiśmy z Dyrektorem Operacyjnym firmy Crystal Sp. z o.o. – Sebastianem Gliczyńskim na temat projektu pt. „Opracowanie technologii nowej generacji drzwi o podwyższonej izolacyjności z zastosowaniem materiałów wielofazowych”.

Jak zmieniać i poprawiać technologie nowej generacji drzwi? Jest to ciągła burza mózgów?

To nieustanny proces naukowo – badawczy w poszukiwaniu nowych rozwiązań idących z trendem czasu i rozwojem technologii.

Firma Crystal skupia się na poszukiwaniu i wykorzystywaniu nowych rozwiązań technologicznych. Czerpiemy z technologii branży automotive, a także materiałów tworzywowych używanych w Formule 1. 

Poszukujemy najprostszych rozwiązań do zmniejszenia wagi i grubości drzwi, a jednocześnie chcemy zachować coraz bardziej wymagające parametry, których oczekuje klient, a także środowisko.

Polimery znalazły duże zastosowanie w technice i produkcji wyrobów codziennego użytku. Czy są w takim razie częstym „gościem” waszych projektów?

Najnowszy projekt, o którym rozmawiamy jest oparty na naszej zastrzeżonej formule, którą nazwaliśmy AbsiGlass. W najbliższej przyszłości chcemy oprzeć całą produkcję drzwi na technologii AbsiGlass, która stałaby się całkowitym wyróżnikiem w sektorze innych producentów. Jako jedyni z powodzeniem opanowaliśmy produkcję drzwi opartych na ościeżnicy i wypełnieniu tworzywowym (drzwi stalowe z eliminacją drewna i aluminium).

Chcemy promować nasz produkt i zachęcić wszystkich klientów do zakupu, jednocześnie marzy nam się zostać prekursorem w tego typu technologiach jeśli chodzi o produkcję drzwi.

Skąd pomysł na nazwę ABSIGLASS?

Jest to miks naszej wizji, projektu i składu materiałowego. Nazwa wprost wskazuje na użyte przez nas materiały. Mamy tu do czynienie z ABS, które jest materiałem odpornym na zarysowania, charakteryzuje się dużą twardością oraz udarnością. Jest materiałem bezpiecznym dla człowieka, nietoksycznym i odpornym na działanie atmosferyczne. Posiada bardzo dobre właściwości termoizolacyjne, a jednocześnie sam nie odkształca się przy zmianie temperatur. Nie wchłania wilgoci z powietrza. Drugim ważnym składnikiem jest włókno szklane, które ma większą wytrzymałość na rozciąganie niż stal. Cecha ta jest zasadniczą przyczyną zastosowania pasma szkła do produkcji kompozytów o wysokiej funkcjonalności. Jako materiał mineralny, szklane pasmo jest naturalnie, całkowicie niepalne. Nie rozprzestrzenia ani nie podtrzymuje płomienia.  Włókno szklane jest niewrażliwe na zmiany temperatury i wilgotności, dzięki czemu ma niski współczynnik rozszerzalności liniowej. To powoduje, że nawet w czasie największych upałów, czy mrozów drzwi nie zmieniają kształtu, nie odkształcają się, nie pękają.  Włókno szklane nie koroduje, nie psuje się, nie pleśnieje ani nie gnije, skutecznie opiera się oddziaływaniu żywych części środowiska. Posiada niską przewodność termiczną. Ta cecha jest bardzo ceniona w budownictwie, gdzie zastosowanie kompozytów z pasm szklanych umożliwia wyeliminowanie mostków termicznych, umożliwiając znaczne oszczędności ciepła. Dlatego drzwi są niezniszczalne, przez wiele długich lat, nawet przy całorocznym użytkowaniu. Włókno szklane jest wykorzystywane chętniej niż stal. Wysokie właściwości odpornościowe, porównywalne, a nawet lepsze niż w stali, oraz mniejsza masa, powodują, że łatwiej jest użytkować przedmioty wykonane z włókien szklanych lub z ich użyciem.

Dobór tych materiałów i unikalne połączenie pozwoliło uzyskać produkt o innowacji na skalę światową. Posiada on cechy wspólne dla obu materiałów. To w naszej opinii najlepszy na tą chwilę materiał konstrukcyjny do produkcji drzwi zewnętrznych. To tylko kwestia czasu, kiedy cała branża będzie musiała wybrać ten kierunek.

Chcemy się nią chwalić i promować, ma być ona kojarzona z marką Splendoor.

Komponenty pochodzące z recyklingu to ukłon w kierunku ekologii i środowiska, prawda?

To wszystko pięknie wpisuje się w standardy programu Unii Europejskiej, który jest związany z czystym powietrzem, z pozyskiwaniem recyklingowalnych produktów ekologicznych, które ograniczają zużycie surowców odnawialnych.

Jak zmniejszyć ciężar drzwi? To niezwykle trudne zadanie, które udaje się niewielu.

Był to bardzo długi proces naukowo – badawczy, gdzie dopracowywaliśmy i poszukiwaliśmy głównej metody, którą zaimplementowaliśmy w produkcji. Poprzez metodę prób i błędów doszliśmy do składu, konstrukcji i sposobu montażu, który doprowadził do stworzenia prototypów. Po przebadaniu uzyskały one wszystkie potrzebne certyfikaty do sprzedaży, plus certyfikaty związane z wytrzymałością i przenikalnością cieplną.

W końcowym etapie drzwi okazały się lżejsze, cieńsze, a ostatecznie dużo cieplejsze! Finalnie powstał nasz flagowy model ULTRAPASSIVEDOOR o przenikalności UD 0,56 przy grubości niespełna 67 mm. Uzyskały także jako pierwsze drzwi w Polsce oparte na ościeżnicy tworzywowej klacę antywłamaniowości RC2.

Te parametry idealnie zachowuję proporcje architektoniczne i przy ciągłej pogoni za współczynnikiem ciepłą pozwalają unikać rozwiązań, które aby uzyskać niższe Ud idą w kierunku coraz większej grubości i masywności drzwi z niekorzyścią dla design i użytkowania przez klienta.

Co sprawi największą satysfakcję z realizacji tego projektu?

Na pewno przyjęcie tego produktu z powodzeniem na rynku!

Chcemy być prekursorem tego typu technologii w produkcji drzwi, oraz chwalić się takim produktem jako pierwsi. Najważniejsza jest sprzedaż, zadowolenie klienta, ale też wyjątkowość, którą oferujemy.

Jakie są mocne strony firmy?

To firma rodzinna – zespół 150 ludzi, który współpracuje ze sobą w bardzo przyjaznej atmosferze. Każdy z nas ma jeden cel. Dynamika pracy to duży sukces firmy. Poza tym jesteśmy bardzo elastyczni na to co dzieje się na rynku, uczymy się od innych i właśnie ta dynamika powoduje przewagę nad innymi.

Chcemy zawsze robić coś wyjątkowego i wyróżniać się na tle innych.

Do waszej firmy idealnie w takim razie pasuje hasło – Made in Poland

Jest to firma o polskich korzeniach i polskim kapitale. Nie wstydzimy się marki i produktów. Chwalimy się i podkreślamy to na każdym kroku! Wszyscy nasi klienci kupujący drzwi wiedzą, że są one produkowane w Polsce.

Czy główną motywacją jest zadowolenie klienta?

To pierwsza i podstawowa rzecz w całym handlu. Jeśli klient jest zadowolony to wszystkie wskaźniki przełożenia zmierzają w kierunku ekonomii. Dbając o satysfakcję klienta, firma może rozwijać się i generować zyski.

Jesteśmy również głównym dostawcą na rynki niemieckojęzyczne, wyposażamy wszystkie największe sieci marketowe na zachodzie. Z dużym sukcesem rywalizujemy z najpotężniejszymi konkurentami rynku europejskiego.

Czy po realizacji tego projektu, wasze drzwi będą produktem na skalę światową?

Moim zdaniem tak, nie boimy się tego słowa i takiego porównania. Wkładamy wszystkie możliwe siły w to, żeby w przeciągu roku lub dwóch najbliższych lat nasz produkt był jedynym, niepowtarzalnym dziełem, który proponujemy klientom.

Prowadzimy również projekt budowy nowej fabryki, który będzie pozwalał w pełni wykorzystać potencjał ABSIGLASS.

Pójdę pod prąd i zapytam o największe wady firmy?

Mamy produkt, którego nie znają jeszcze wszyscy klienci. W najbliższym czasie nasze działania będą ukierunkowane przede wszystkim na działania marketingowe. Chcemy popularyzować markę SplenDoor.

Pozyskaliśmy ambasadora marki, którym został dwukrotny Mistrz Świata Bartosz Zmarzlik. Połączyliśmy najwyższą jakość z polską osobą sukcesu – którą jest Bartek.

Czego życzyć, co przyniesie przyszłość?

Patrząc na obecną sytuację, życzmy przede wszystkim zdrowia dla naszych pracowników, a także uspokojenia sytuacji na świecie, która w dużym stopniu hamuje przemysł.

Chcemy ludzkich relacji i rozmowy twarzą w twarz z naszymi klientami, odbiorcami. Najważniejsze jest otwarcie rynku. Niech życie produkcyjne wróci do normy i to najważniejsze życzenie dla nas i Państwa.

Dziękujemy za rozmowę i życzymy samych sukcesów.

Crystal Sp. z o.o.
ul. Bolesława Chrobrego 30
87-100 Toruń

NIP: 879-24-25-936
Regon: 871724812
tel.: +48 56 655 99 77 – Biuro Główne (Toruń)
tel.:
+48 56 652 98 32 – Wyprzedaż (Przeczno)
fax:
+48 56 623 81 21

email:
splendoor@splendoor.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj