Współdzielenie samochodów, czyli carsharing, zyskuje w Polsce coraz większą popularność. Ten innowacyjny model mobilności miejskiej oferuje elastyczne rozwiązania transportowe, odpowiadając na zmieniające się potrzeby mieszkańców dużych aglomeracji, którzy coraz częściej świadomie decydują się na rezygnację z posiadania własnego samochodu. Jego dalszy rozwój może mieć istotny wpływ na sposób, w jaki poruszamy się po miastach i korzystamy z transportu.
Traficar, lider polskiego rynku carsharingu, odgrywa kluczową rolę w tym procesie, wyznaczając nowe standardy i wprowadzając innowacyjne rozwiązania. Firma, która zaczynała w 2016 roku, konsekwentnie rozwija swoją ofertę i systematycznie powiększa swoją flotę oraz otwiera się na nowe lokalizacje. Aktualnie Traficar oferuje swoim klientom blisko 5 000 pojazdów dostępnych w 28 miastach.
Popularyzacji carsharingu w Polsce sprzyjają także nowe rozwiązania wprowadzane przez markę. Przykładem jest program „Traficar Ogarniam”, w ramach którego klienci otrzymują zniżki za dbanie o wynajmowane pojazdy. Odpowiadając na coraz mocniej sprecyzowane potrzeby użytkowników aplikacji, firma wprowadziła także usługę „Traficar Spot”, która umożliwia zamówienie samochodu na wyznaczone miejsce parkingowe (Spot) w wybranym dniu i na wskazaną godzinę.
Dane udostępniane przez markę wskazują, że carsharing w Polsce to już nie tylko trend, ale coraz bardziej ugruntowany element miejskiej mobilności. W 2023 roku Traficar odnotował ponad 100% wzrost bazy użytkowników w porównaniu do roku poprzedniego, a liczba pobrań aplikacji przekroczyła milion. Rośnie także zainteresowanie wynajmami dobowymi – w ubiegłym roku ich liczba wzrosła o 13% w porównaniu do roku poprzedniego. To dowód na to, że współdzielone auta sprawdzają się również podczas dłuższych wyjazdów, a Polacy są coraz bardziej otwarci na alternatywne formy transportu.