Świadomość potrzeb lokalnej społeczności to kwestia kluczowa dla każdego dobrego włodarza. Jednak sama świadomość nie wystarczy. By skutecznie odpowiedzieć na potrzebę powszechnej znajomości języka angielskiego poprzez wdrożenie programu Bilingual Future wymagane jest zaangażowanie całego sztabu pracowników – od wydziału edukacji, przez dyrektorów placówek, na nauczycielach i rodzicach skończywszy.
Wprowadzenie dwujęzyczności we wszystkich przedszkolach w Ostrowi Mazowieckiej opierało się na trzyletnim pilotażu. Jednak już po roku burmistrz Jerzy Bauer, obserwując efekty i badając opinie kadry oraz rodziców, podjął decyzję o wprowadzeniu dwujęzyczności do klas pierwszych we wszystkich szkołach podstawowych w mieście.
„Widząc, że pilotaż przynosi wyniki już w pierwszym roku, nie mogłem poprzestać na samych przedszkolach. To działanie musiało być kontynuowane w szkołach” – mówi burmistrz. „Przy całym zaangażowaniu urzędników i dyrektorów, nie można zapomnieć o nauczycielach, którzy biorą na swoje barki największy ciężar – ciężar codziennej, wytrwałej pracy z dziećmi, bez której nie moglibyśmy osiągnąć tak pozytywnych wyników i reakcji mieszkańców naszego miasta. W tym miejscu serdecznie im dziękuję za wkład w lepszą przyszłość naszych dzieci. Głęboko wierzę, że kolejne lata realizacji Programu Powszechnej Dwujęzyczności ugruntują nas w przekonaniu, że podjęliśmy właściwą decyzję”.