Rozmowa z Maciejem Skorko – Managing Director, Co-owner oraz Michałem Sokołowskim – Head of Strategy & Business Development z Esports Lab.

W jednym z wywiadów przeczytałem – „pomagamy zawodnikom e-sportowym zrozumieć od czego zależy ich indywidualna dyspozycja”. To coś w stylu detali ze sportów tj. piłka nożna, koszykówka?

– Zdecydowanie tak. Każdy sportowiec chce podnieść swoje umiejętności, sprawdzać się na tle swoich przeciwników. W e-sporcie takie podejście było bardzo mało popularne, w zasadzie nieobecne. Jedynie pojedyncze osoby, mające wyższy poziom samoświadomości były w stanie analizować aspekt swojej gry.

– Chcemy przenieść e-sport z epoki, w którym rozwija się intuicyjnie, do czasów rozwoju w oparciu o analizę danych!

Proszę powiedzieć coś więcej na temat spółki ESPORTSLAB.

– ESPORTS LAB SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ  zajmuje się wytwarzaniem innowacyjnych technologii i ich komercjalizacji w formie inteligentnych aplikacji internetowych służących do optymalnego zarządzania formą profesjonalnych zawodników e-sportowych oraz amatorów grających w gry e-sportowe. Nasze rozwiązania opierają między innymi o zbieranie danych biometrycznych z inteligentnych zegarków, techniki analizy oparte o algorytmy uczenia maszynowego oraz zaawansowane techniki analizy obrazu wideo.

– Przy współpracy z Instytutem Psychologii PAN, Spółka stworzyła laboratorium behawioralne, wykorzystywane w zakresie badań nad związkami pomiędzy sprawnością zdolności umysłowych oraz zdrowiem psychicznym, a poziomem formy zawodników e-sportowych. W zakresie wyposażenia znajduje się specjalistyczna aparatura umożliwiająca równoczesną rejestrację aktywności elektrycznej mózgu pięciu uczestników równocześnie.

– Spółka w toku swojego funkcjonowania w oparciu o doświadczenia badawcze jej założycieli, stworzyła szereg specjalistycznych aplikacji badawczych, zarówno w formacie aplikacji przeglądarkowych, mobilnych oraz działających na urządzeniach nasobnych typ smartwatch. Oprogramowanie umożliwia m.in. prowadzenie rzetelnych pomiarów sprawności zdolności umysłowych zarówno w laboratorium, jak i zdalnie.

Wiedza, ale także narzędzia wspierające rozwój e-sportu są bardzo istotne, prawda?

– Można powiedzieć, że my te narzędzia prototypujemy, pracujemy z profesjonalnymi zespołami e-sportowymi w Polsce, sztabami szkoleniowymi oraz ich menadżerami. Na końcu prace badawcze mają się zamienić w produkt, czy usługę skierowaną do profesjonalnych drużyn e-sportowych.

– Myślimy o tym, jako o systemie eksperckim. Poprzez wspieranie różnego rodzaju danych, system pozwala sztabom trenerskim, a także właścicielom drużyn podejmować bardziej przemyślane i trafne decyzje. Są w stanie lepiej ocenić transfer zawodnika! Proszę nam wierzyć, to są już poważne kwoty (na zachodzie płaci się za nich kilka milionów dolarów)

Proszę powiedzieć coś więcej o aplikacjach internetowych dla drużyn, ale także dla gracza amatora.

– Aplikacja dla drużyn e-sportowych to nie jest jeszcze produkt, na którym zamierzamy zarabiać jako EsportsLab. Ta aplikacja jest nam potrzebna do współpracy z jak największą liczbą drużyn (to bardzo istotne w pozyskiwaniu danych!). Na kanwie doświadczeń z profesjonalnymi zespołami, chcemy przygotować aplikację komercyjną dla gracza amatora,

– Aplikacja skierowana do gracza amatora będzie pełniła rolę jego osobistego trenera e-sportowego. Działanie aplikacji będzie oparte o algorytmy analizujące grę użytkownika i wyłapujące popełnione błędy, następnie błędy te będą wyświetlane użytkownikowi w formie krótkich klipów wideo. Równocześnie algorytmy, w ogólnodostępnej bazie nagranych rozgrywek, będą wyszukiwać przykład podobnego zagrania, które zostało wykonane poprawnie.  Dodatkowo użytkownik będzie dostawał ciągłą informację zwrotną o sobie w formie Ingame Performance Index, autorskiego wskaźnika formy opracowanego przez EsportsLab. Prace nad aplikacją dla drużyn posłużą jako etap doskonalenia algorytmów wykorzystanych następnie w aplikacji dla graczy indywidualnych.

Spółka istnieje krótko, ale rozwija się w bardzo szybkim tempie. Jakie są kolejne pomysły, plany?

– Nasze plany badawcze powoli domykamy, w pierwszym etapie. Myślimy o tym co dalej.

– Rozszerzamy naszą współpracę o zespoły zagraniczne (chcemy dotrzeć do niech z naszymi badaniami). Mamy także plany związane z edukacją, to najważniejszy cel na kolejny rok. Chcemy współpracować z sieciami szkół, które rozwijają klasy e-sportowe, mamy przekonanie, że system idealnie wpisałby się w cele i zadania takich szkół.

– Szkoły mają budżety, natomiast głównym argumentem dobierania osób na stypendia jest intuicja. My chcemy to zmienić!

Dziękuję za rozmowę i życzę sukcesów!

Sebastian Wach

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj