„Umiejętności Jutra” czy „Kompetencje Jutra” to programy, dzięki którym młodzi ludzie będą mogli zdobyć kompetencje cyfrowe i budować karierę w branży marketingu internetowego. Eksperci w tej dziedzinie, zdaniem ekspertów, będą mogli liczyć nie tylko na pewne zatrudnienie, ale i niezwykle atrakcyjne zarobki.
– Wspólnie ze Szkołą Główną Handlową uruchamiamy nowy program „Umiejętności Jutra”, który jest dedykowany specjalnie dla młodych osób i który da im szansę na rozpoczęcie kariery w marketingu internetowym – informuje w rozmowie z agencją Newseria Innowacje Łukasz Pietrzak, marketing manager w Google Polska.
Program obejmuje bezpłatne ośmiotygodniowe szkolenie. Program stażowy ma ukończyć 8 tys. osób w wieku 18-30 lat, w tym także ukraińskich uchodźców, dla których została przygotowana ścieżka rozwoju w języku ukraińskim. Pod względem formy prowadzenia zajęć, szkolenie ma przypominać studia podyplomowe, pod względem merytorycznym – skupiać się na praktycznych umiejętnościach. To jednak nie jedyna aktywność Google na tym polu.
– W Google Polska mamy program Grow with Google, którego celem jest dostarczenie kompetencji cyfrowych dla osób w Polsce jak i dla firm. Od 10 lat przeszkoliliśmy już ćwierć miliona osób, dając im te cyfrowe narzędzia i umiejętności, które pozwolą im odnieść sukces w ich karierze czy rozwinąć przedsiębiorstwo – dodaje Łukasz Pietrzak.
Z kolei Naukowa i Akademika Sieć Komputerowa, wraz z Google, SGH, Centrum GovTech, pełnomocnikiem rządu ds. polityki młodzieżowej oraz Ministerstwem Funduszy i Polityki Regionalnej ogłosił program szkoleniowo-stażowy „Kariera jutra” dla młodych osób, który ma kształtować ich umiejętności cyfrowe. Program o wartości 13 mln zł skierowany będzie dla 1,2 tys. dla osób w wieku 18-30 lat.
– Program „Kariera Jutra” pomoże młodym ludziom w pierwszym etapie zdobyć niezbędne kompetencje, przygotować się do rozpoczęcia stażu, który jest organizowany przez program partnerski i następnie rozpocząć nową karierę w świecie cyfrowym, dalej podążając po kolejnych etapach rozwoju w świecie e-commerce’u i mając fundament kompetencji cyfrowych do tego, żeby móc dalej się rozwijać – wskazuje marketing manager Google.
Według Digital Marketing Institute, marketing cyfrowy stwarza dla młodych ludzi bardzo dobre perspektywy zawodowe. Eksperci, tacy jak content managerowie, programiści i redaktorzy wyspecjalizowani w VR czy projektanci UX mogą liczyć nie tylko na pewne zatrudnienie, ale i bardzo dobre zarobki – średnio od około 50 do nawet 150 tys. dolarów rocznie.
– Perspektywiczne cyfrowe zawody dla młodych ludzi w Polsce koncentrują się na wsparciu e-commerce’u, na wsparciu małych i średnich przedsiębiorstw, które dziś, szczególnie po pandemii, muszą przenieść się do internetu, tak żeby dotrzeć do konsumentów. Więc wszystkie osoby, które specjalizują się w marketingu internetowym, w jego specjalizacjach takich jak UX Design, jak analiza danych, tworzenie kreacji, mają szansę na to, żeby stworzyć dla siebie perspektywiczną karierę – mówi Łukasz Pietrzak.
Źródło:
https://biznes.newseria.pl/news/google-pomoze-mlodym,p1513735692