Potrzeba matką wynalazku – to dobrze znane przysłowie jest najlepszym przyczynkiem do opisania genezy Fibar Group S.A. Prezesem firmy, a zarazem ojcem całej idei Fibaro, jest Maciej Fiedler, który przekształcił niewielki startup w dynamiczne przedsiębiorstwo o globalnym zasięgu.

Unikatowość Fibaro przejawia się w kilku aspektach. Po pierwsze jest to rozwiązanie proste do implementacji w każdym domu. Elementy systemu są niezwykle łatwe w montażu i nie wymagają praktycznie żadnych prac instalacyjnych. Dzięki temu mogą być zastosowane w już kompletnie wyposażonych domach. Części składowe systemu komunikują się ze sobą bezprzewodowo oraz są kompatybilne z urządzeniami innych producentów.

Joanna Ossowska– Każdy element systemu Fibaro jest miniaturowym przykładem sztuki użytkowej, dominują w nim niewielkie formy inspirowane otaczającą nas naturą. Design ten sprawia, że elementy stanowią idealne dopełnienie wnętrza każdego domu – mówi Joanna Ossowska-Rodziewicz, dyrektor ds. operacyjnych.

Kluczowym elementem systemu jest również jego łatwość obsługi. Firma przygotowała dedykowaną aplikację do obsługi systemu, dostępną zarówno na iOS, jak i Androida.

Fibar Group S.A. bardzo dobrze wykorzystuje fundusze europejskie. Pieniądze te zostały spożytkowane na kompleksową ochronę unikatowych rozwiązań i designu systemu. Dzięki temu udało się uzyskać szereg patentów – zarówno w Unii Europejskiej oraz Stanach Zjednoczonych.

Dzięki tej konsekwentnej polityce w chwili obecnej system Fibaro znaleźć można na 120 rynkach na całym świecie. Fibar Group S.A. współpracuje z bardzo dużą ilością telekomów, a oferta firmy dostępna jest dla kilkuset milionów użytkowników. Nawiązano również współpracę strategiczną, między innymi z Huawei czy Samsung.

Produkty firmy cieszą się również dużym zainteresowaniem na rynku krajowym. Zarówno ze strony klientów detalicznych, jaki i deweloperów, którzy zgodnie ze słowami Joanny Ossowskiej – Rodziewicz, coraz chętniej sięgają po rozwiązania w zakresie inteligentnego domu.

Fibar Group jest wiodącym przykładem polskiej firmy, która dzięki pomysłowi na biznes, konsekwencji w działaniu i efektywnemu wykorzystaniu funduszy unijnych, stała się jednym z globalnych liderów w kategorii usług Smart Home. Dzięki tak prowadzonej polityce w ciągu zaledwie sześciu lat z małej firmy, udało się stworzyć przedsiębiorstwo zatrudniające prawie 400 pracowników i obejmujące swoim zasięgiem cały świat.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj