Już dzisiaj, 23 listopada, ma miejsce premiera kolejnej książki Tomasza Króla, pt. “Jeśli nie lean, to co?”. Publikacja stanowi podsumowanie ponad 20 lat pracy i doświadczeń autora, zebrane w zupełnie nową koncepcję zarządzania – Good Sense Management. Ma ona na celu wsparcie polskich przedsiębiorców w rozsądnym zarządzaniu swoimi procesami, bez fiksacji na narzędziach, które przeniesione z amerykańskiego czy japońskiego rynku (lean management), nie spełniają swojej funkcji w krajowych realiach. w dziedzinie technologii cyfrowych, Matthew Ball.  Językiem zrozumiałym nawet dla laika omawia zarówno samą koncepcję metawersum, jak i technologie niezbędne do stworzenia tego medium, a przede wszystkim – biznesowe zastosowania i możliwości, jakie oferuje ta technologia. Bo choć do tej pory jej wpływ był widoczny głównie w sferze science fiction i grach wideo, to teraz coraz bardziej wkracza ona do naszego świata rzeczywistego, do naszych finansów, opieki zdrowotnej, edukacji, produktów, a nawet randek.

“Good Sense Management” (rozsądne zarządzanie) to autorskie podejście Tomasza Króla, nad którym pracował trzy lata, a wcześniej, przez ponad 20 lat, uważnie uczył się, jak skutecznie doskonalić procesy. Jego opracowanie poprzedziły skrupulatne przemyślenia dotyczące wszystkich podejmowanych kroków w tym zakresie. Okazało się,  że wystarczą tylko cztery: określenie wartości, analiza wszystkiego, co robi przedsiębiorstwo, ścięcie świętych krów i pielęgnacja słoni. Prezentowana w książce koncepcja pozwala znaleźć metodę adekwatną do potrzeb i oczekiwań przedsiębiorstwa. To, co różni ją od innych, to możliwość dokładniejszego dopasowania istniejących rozwiązań do organizacji.

– Moją książkę kieruję do odbiorców rozczarowanych wdrażaniem lean lub odczuwających, że ktoś próbuje ich “wsadzić” w japońskie wzorce. Często zdarza się, że firmy zatrudniają lean managera z doświadczeniem z korporacji i chcą wprowadzać rozwiązania, które w niej funkcjonują. Okazuje się jednak, że same narzędzia nie działają. One spełniają swoją rolę tylko wtedy, kiedy kultura organizacyjna firmy jest na nie gotowa. Każdy proces, bez względu na branżę i specyfikę, ma w sobie potencjał do doskonalenia. Większość usprawnień, które prowadziłem w firmach kończyło się znaczną poprawą wyników i oszczędnościami, dlatego że dobierałem odpowiednią metodę, zależnie od postawionego celu. Moja najnowsza publikacja zawiera mnóstwo przykładów i wziętych z życia historii, które, mam nadzieję, będą stanowić inspirację dla czytelnika – mówi Tomasz Król, autor książki “Jeśli nie lean, to co?”.

Inspiracją do pisania była dla autora potrzeba dzielenia się swoim doświadczeniem. Tomasz Król wykłada na kilku uczelniach, występuje na konferencjach i doradza jako ekspert powołany przez państwowe instytucje. Pracuje z małymi i dużymi firmami – z tymi,  które chcą się doskonalić. Jak sam podkreśla, jest tylko jeden klucz do tego, by był on w stanie pomóc firmie – osoby w niej decyzyjne muszą chcieć ulepszać efekty swojej pracy. Połączenie tej determinacji z 25-letnim doświadczeniem autora daje odpowiedź na pytanie, w jaki sposób dany proces można usprawnić. Kluczem rozsądnego zarządzania jest dostarczenie klientowi wartości – m.in. o tym, jak ją odnaleźć oraz jak zbudować efektywny proces jej dostarczania można przeczytać w książce “Jeśli nie lean, to co?”.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj