NCBR po raz kolejny umożliwia polskim start-upom i mikroprzedsiębiorcom spełnienie amerykańskiego snu i rozpoczęcie działalności na terenie stanu Nevada. Szuka młodych, ambitnych firm technologicznych, które przy wsparciu mentorów z Nevady przejdą wartościową szkołę rozwoju działalności gospodarczej. Zyskają unikalne doświadczenie w zakresie skalowania biznesu na rynku amerykańskim, prowadzenia dialogu z wymagającymi inwestorami oraz nawiązywania relacji z kluczowymi partnerami. Nabór do trzeciej edycji programu akceleracyjnego NCBR-NAP właśnie ruszył i potrwa do 6 grudnia 2023 r.

Pierwsza taka współpraca między Polską a USA

NCBR-Nevada Acceleration Program (NCBR-NAP) jest pierwszym ogólnopolskim działaniem akceleracyjnym, realizowanym na podstawie Memorandum o Współpracy pomiędzy Polską a stanem Nevada, adresowanym do firm z całej Polski. Celem tego przedsięwzięcia jest łączenie innowacyjnych ekosystemów Polski i stanu Nevada – poprzez akcelerację na rynku amerykańskim, wyłonionych w konkurencyjnej procedurze (selekcji), zarejestrowanych w Polsce, młodych firm technologicznych. Poprzez „młode firmy” NCBR rozumie takie, których data wpisu do rejestrów KRS/CEIDG na dzień złożenia wniosku do Centrum jest nie krótsza niż 6 miesięcy i nie dłuższa niż 6 lat.

Działanie akceleracyjne NCBR-NAP jest skierowane do ambitnych polskich przedsiębiorców o niezbyt długim stażu na rynku, ale posiadających duży potencjał i aspiracje globalnego rozwoju.

Dzięki wspólnej inicjatywie z ekosystemem wsparcia start-upów w Nevadzie, NCBR już po raz trzeci daje możliwość dostosowania swoich pomysłów biznesowych do wymagań rynku Nevady, a co za tym idzie, otwarcia działalności za oceanem i pozyskania nowych funduszy na rozwój działalności biznesowej na terenie USA.

Programów akceleracyjnych na polskim rynku jest wiele. Zdecydowana większość z nich sprowadza się do pozyskiwania przez start-upy funduszy na rozwój. Działanie NCBR jest wyjątkowe z kilku względów. Zapewnia silny element edukacyjno-rozwojowy poprzez kilkumiesięczne wsparcie doświadczonych mentorów, którzy sami wielokrotnie przeszli ścieżkę założenia, rozwoju i wyjścia z firmy na rynku amerykańskim. Mentorzy w sposób indywidualny podchodzą do każdej firmy i doradzają we wszystkich obszarach związanych z przygotowaniem biznesplanu i strategii wejścia na rynek amerykański. Cały proces ma za zadanie jak najlepiej przygotować startup do właściwej akceleracji, m.in. poprzez cykl spotkań z partnerami biznesowymi i inwestorami – mówi Agnieszka Ratajczak, dyrektor Działu Współpracy Międzynarodowej w NCBR.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj