Przy wsparciu finansowym funduszy unijnych, General Electric Company Polska Sp. z o.o. prowadzi prace badawcze nad nowego rodzaju materiałem kompozytowym do zastosowania w silnikach lotniczych.
Jednym z głównych wyzwań stojących przed przemysłem lotniczym w nadchodzących dekadach jest spełnienie celów neutralności klimatycznej przy wciąż rosnących poziomach ruchu pasażerskiego i dynamice przewozu towarów. Powszechnie dostępne i coraz tańsze przewozy lotnicze były dotychczas możliwe dzięki rosnącej efektywności samolotów, będącej wynikiem stosowania w nich coraz bardziej nowoczesnych rozwiązań technologicznych i materiałowych.
Inżynierowie pracujący w General Electric Company Polska Sp. z o.o. realizują prace badawcze, których efekty pozwolą na otwarcie kolejnego rozdziału w dążeniu do dekarbonizacji transportu lotniczego. Z wykorzystaniem środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, polscy inżynierowie opracowują innowacyjny w skali światowej wysokotemperaturowy materiał kompozytowy do zastosowań w silnikach lotniczych następnej generacji.
Nowatorski lekki kompozyt o niskich kosztach produkcji stanowić będzie alternatywę do obecnie stosowanych kosztownych stopów tytanu czy też ciężkich stopów niklu, a jego zastosowanie w silnikach lotniczych pozwoli na znaczną redukcję ich masy, skutkującą mniejszym zużyciem paliwa oraz ograniczeniem emisji gazów cieplarnianych.