Przedmiotem projektu o nazwie „Opracowanie zautomatyzowanego urządzenia do diagnostyki/identyfikacji stanu technicznego kordu stalowego opon samochodów ciężarowych z wykorzystaniem metody hybrydowej”  jest opracowanie prototypowego w pełni automatycznego urządzenia do diagnostyki stanu technicznego kordu stalowego opon samochodów ciężarowych z wykorzystaniem metod nieniszczących.

Projekt jest finansowany z budżetu NCBR w ramach POIR nr umowy POIR.01.01.01-00-0382/21-00. Pomysł powstał w wyniku wieloletniej współpracy Pana Tomasza Szczepaniaka właściciela firmy Centro-Gum z siedzibą w Żukowicach zajmującej się bieżnikowaniem opon oraz prof. dr hab. inż. Jerzego Kwaśniewskiego z Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. W ramach projektu współpracujemy również z pracownikami Akademii im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wlkp.

Pomysłodawca Tomasz Szczepaniak za cel obrał sobie znalezienie takiego rozwiązanie, które pozwoli na oszczędność czasu pomiarów a przede wszystkim na zwiększenie poprawności oceny karkasu. Dzięki urządzeniu uzyskano znaczącą poprawę trafności kwalifikacji opon, co w konsekwencji przyczynia się do obniżenia emisji CO2 powiązanej z procesem bieżnikowania opon.

Zasadniczym celem jest opracowanie i stworzenie unikalnej w skali kraju i świata technologii oceny jakości kordu. Prototyp pozwala na ocenę stanu technicznego kordu opon używanych w pojazdach samochodowych i w maszynach wolnobieżnych. Dzięki temu rządzeniu możemy właściwie określić przydatność karkasu do procesu bieżnikowania.

Przeprowadzone badania weryfikacyjne wskazują na bardzo wysoką dokładność pomiarową oraz pełną przydatność metod pomiarowych do weryfikacji stanu technicznego karkasu. Opracowane urządzenie pomiarowe jest jedynym w skali kraju jak również w skali światowej mobilnym urządzeniem pomiarowym służącym do weryfikacji karkasu.

Sebastian Wach

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj