Innowacyjna usługa oparta na autorskim systemie kierowana do branży transportowej przechodzi kolejne etapy, by niedługo usprawnić pracę przewoźników poprzez dostęp online do danych z karty kierowców, tachografów, a co za tym idzie w sprawnym rozliczaniu czasu pracy i delegacji kierowców.

Projekt realizowany od listopada przez Kancelarię Transportową KOBEN przy wsparciu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, rozwija swój potencjał, kierując się w stronę przyszłych odbiorców. Sama usługa polega na zdalnym pobieraniu danych z tachografów cyfrowych oraz kart kierowców, co zaowocuje tym, że przedsiębiorcy korzystający z innowacji nie będą musieli manualnie odczytywać danych, ponieważ cały proces poprowadzi system zdalnego pobierania, wspomagany przez satelitę i GPRS.

Za działania w ramach realizowanego projektu Kancelaria Transportowa KOBEN została w tym roku wyróżniona Polską Nagrodą Inteligentnego Rozwoju 2018 w kategorii: Innowacje w transporcie.

– Jest to docenienie naszych osiągnięć oraz usługi, a informacja o uzyskaniu nagrody będzie wśród klientów dużo znaczyła. Dzięki temu klienci zobaczą, że nasze usługi dostosowujemy do ich potrzeb – mówi Krzysztof Nowakowski, Członek Zarządu Kancelarii Transportowej Koben.

Obecnie prowadzony jest z sukcesem projekt badawczo-rozwojowy współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Skutecznie finalizujemy etap prac przemysłowych nad opracowaniem naszej usługi – SmartKoben. W najbliższym czasie zostaną opublikowane informacje o wersji prototypowej, testowanej już w warunkach rzeczywistych.

– Testowaliśmy kilka różnych rozwiązań w tym zakresie, lecz nie wszystkie spełniały nasze wymagania. Kierowaliśmy się przede wszystkim potrzebami zgłaszanymi przez naszych klientów. Rozwiązania technologicznie muszą przesyłać informacje bezpośrednio do nas, jak również potrzebują odpowiednich połączeń do tachografu wewnątrz pojazdów – wspomina Krzysztof Nowakowski.

Dane z komputera pokładowego, tachografu oraz informacje o lokalizacji pojazdu będą przesyłane na bieżąco, co jest szczególnie ważne, ponieważ umożliwi zebranie informacji, które później będą analizowana przez pracowników kancelarii oraz jej klientów w celu rozliczenia czasu pracy kierowców.

Wersja BETA SmartKOBEN została już stworzona, jednak wciąż funkcjonuje w zamkniętej fazie testów.

– Cały czas działamy w tym kierunku, aby nasza usługa była jak najbardziej użyteczna, a co za tym idzie oszczędzała czas naszych pracowników i pieniądze naszych klientów – mówi Bartłomiej Muc, Członek Zarządu Kancelarii Transportowej Koben.

SmartKOBEN będzie dostępny zarówno w przeglądarce internetowej na komputerach, jak również w postaci aplikacji na smartfony. Dostęp do systemu będą mieli nie tylko właściciele przedsiębiorstw, lecz także kierowcy.

W aplikacji zawarte są informacje o ilości czasu jazdy w danym dniu, czasu i ilości odpoczynku danego kierowcy, prędkości, lokalizacji, komunikacji z kierowcą, średnim spalaniu, paliwie które znajduje się w zbiornikach oraz informacje związane z wymogami przepisów, m. in. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 561/2006 w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego.

– W zależności od danych, których potrzebuje nasz klient, mamy możliwość podpięcia dodatkowych urządzeń w tym zakresie, w celu udostępnienia szeregu informacji związanych z pojazdem – wymienia Krzysztof Nowakowski.

Projekt ma umożliwić pobranie danych w każdym momencie, w celu przygotowania niezbędnej dokumentacji w określonym przez przepisy prawa terminie. Kancelaria Transportowa KOBEN jest na etapie testowania i ciągłego analizowania rynku zmieniających się potrzeb tak, aby usługa spełniała oczekiwania klientów.

– Nasza usługa jest bardzo ważnym narzędziem, ponieważ nie służy tylko do zdalnego odczytu danych z tachografów. Przewoźnicy mają problem z odczytem danych ze względu na możliwości techniczne. Dzięki temu rozwiązaniu, przedsiębiorcy będą mogli szkolić wybranych kierowców w zakresie wykorzystywania pojazdów pod kątem zmniejszenia zużycia paliwa lub eksploatacji pojazdu– mówi Bartłomiej Muc.

W branży transportowej przy tak dużej częstotliwości zmian przepisów nie można mówić, że dane działanie zostaje w pełni skończone. Kwestie merytoryczne będą cały czas analizowane i poprawiane, ponieważ urządzenie musi być zgodne z aktualnymi przepisami, by dać klientom pewność, że używane przez nich rozwiązanie zapewnia bezpieczeństwo.

Adrian Morel

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj