System „CyberMatryca” w służbie turystyki

0
63

Branża turystyczna to obecnie m.in. nowoczesne rozległe parki turystyczne.
Wraz z ich rozwojem pojawia się potrzeba tworzenia i wdrażania innowacyjnych rozwiązań informatycznych wspomagających proces funkcjonowania. System „CyberMatryca”, opracowywany w ramach projektu EU POIR finansowanego przez NCBiR, jest odpowiedzią na oczekiwania rynku.
System opiera się na rozwiązaniach internetu rzeczy (IoT) i pozwala m.in. na pozyskiwanie danych o stopniu zainteresowania poszczególnymi atrakcjami parku oraz na obrazowanie typowych tras zwiedzania. Dane analizowane są także pod kątem prognozowania przewidywanego obciążenia atrakcji czy dalszej ścieżki turysty. Informacja o poziomie zainteresowania poszczególnymi atrakcjami pozwoli zarządcom parków na lepsze dostosowanie oferty turystycznej, promocyjnej i edukacyjnej oraz właściwszą obsadę kadrową.
System został opracowany przez konsorcjum w składzie: Politechnika Świętokrzyska (Lider) oraz spółka informatyczna 2P-Info z Kielc. W projekcie uczestniczy kilkunastoosobowa kadra złożona z ambitnych i kreatywnych specjalistów: teleinformatyków, programistów, analityków danych i elektroników. Pracami badawczo-rozwojowymi kieruje dr inż. Radosław Belka z Politechniki Świętokrzyskiej.
Efektem realizowanego projektu jest nie tylko opracowywany system „CyberMatryca”, będący w fazie prac rozwojowych, ale również ukształtowany potencjał synergiczny wynikający ze współpracy naukowców, specjalistów branży IT, środowiska biznesu oraz przedstawicieli przemysłu turystycznego.

Joanna Laskowska

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here