Stworzyły wyjątkowe planery motywacyjne do nauki języków obcych oraz e-booki. Prowadzą kursy językowe i rozwijają własny sklep internetowy. Dostały również nagrodę od polskich influencerów. O marce TEACHERS z jej właścicielką, Anną Jakubiuk rozmawia Jakub Maksymowicz.
Zajmujecie się nauką języka angielskiego oraz francuskiego. Widać, że macie na to własne pomysły i swój styl. Jak powstała Wasza firma?
Swoją działalność związaną z nauką języków obcych zaczęłam w 2004 roku. Do czasów pandemii zajęcia odbywały się w znacznej mierze stacjonarnie, a od jej wybuchu przeszłyśmy głównie w tryb onlinowy. Miałam okazję współpracować z korporacjami, międzynarodowymi firmami i wojskiem w obszarze nauczania biznesowego, ogólnego oraz przygotowującego do egzaminów specjalistycznych. Planujemy dalej się rozwijać w tych kierunkach. Nie da się ukryć, że najwięcej wiedzy udaje się zdobyć podczas zajęć jedno oraz dwuosobowych i to jest główny model, z jakiego korzystamy.
Nie jesteście jedynie szkołą językową, tworzycie swoje produkty, prowadzicie sklep i kursy. Co was wyróżnia na tle innych firm?
Trzeba podkreślić, że to co nas wyróżnia i z czego jesteśmy dumne to indywidualne podejście do kursantów. Szyjemy, a raczej uczymy „na miarę” i potrzeby klienta. Nie dopasowujemy więc osób pod gotowy kurs, a raczej tworzymy rozwiązanie indywidualnie pod każdego kursanta. Sprawiamy, że nasi uczniowie nabywają umiejętności, które dają im możliwość swobodnego posługiwania się językiem obcym, poznawania gramatyki i rozszerzonego słownictwa. W dzisiejszych czasach dobrze jest znać choć jeden język obcy, który przydaje się nie tylko w pracy czy na wakacjach, ale także w życiu codziennym. Prowadzimy kursy z języka angielskiego i francuskiego w trybie online, dzięki czemu nasi kursanci mogą się uczyć z domu.
Opracowałyście e-booki dostosowane do różnych poziomów nauczania, niektóre z nich skierowane są również do konkretnych zawodów lub specjalizacji. Niedawno powstał e-book dla pracowników IT, korporacji i nowoczesnych technologii. Proszę powiedzieć o nim więcej.
Tak, w swojej ofercie mamy e-booki. Na początku wydałyśmy e-booki gramatyczne przeznaczone do nauki języka na poziomach A1, A2, B1, a niebawem pojawią się również poziomy B2 oraz C1. Posiadamy w ofercie również e-book przygotowujący do egzaminu ósmoklasisty, a ostatnim produktem, z którego jesteśmy bardzo zadowolone jest e-book dla pracowników IT, korporacji i nowoczesnych technologii wydany z naszym zaprzyjaźnionym Key Account Managerem. Ten e-book świetnie sprawdza się w codzienniej pracy w międzynarodowym środowisku, ponieważ zawiera słownictwo przydatne do prowadzenia negocjacji, przetargów czy korespondecji biznesowej. Kolejnym, nad którym już pracujemy, jest e-book dla maturzysty.
Oferujecie także autorskie planery do nauki języków dla dzieci i dorosłych w myśl hasła „5 słówek dziennie”. Jak powstał ten pomysł?
Często pytano mnie na zajęciach, w jaki sposób zmobilizować się do samodzielnej, systematycznej nauki w domu. Po analizach wpadłyśmy na pomysł, aby stworzyć pięknie wydany, inspirujący planer, który każdy chciałby ze sobą zabrać do szkoły, na uczelnię czy do pracy. Głównym założeniem planera jest rzeczywiście zapisywanie pięciu nowych słówek dziennie oraz ich tłumaczeń, ale nie tylko. Daje również możliwość nauki 12 czasów języka angielskiego rozłożonej na 12 miesiący w roku, a także dodatkowych angielskich terminów, dzięki słowniczkom obrazkowym (grafiki przepięknie zaprojektowane przez naszego producenta) oraz tematycznym. Dlaczego właśnie pięć słówek dziennie? Przeprowadziłyśmy market research wśród naszych klientów, pytając ich, ile słówek dziennie są w stanie tak naprawdę przyswoić. Wyszła nam z tego średnia liczba pięciu słówek. W planerach z opcją dla dzieci uzyskałyśmy z kolei jedno słówko dziennie. Największe zainteresowanie planerami obserwujemy przed różnego rodzaju świętami. W zeszłym roku oferowałyśmy na przykład planery z okazji Walentynek oraz Bożego Narodzenia. Tworzymy więc różne edycje w zależności od okazji. Sądząc po komentarzach w sieci i relacjach klientów na Instagramie, produkt spotkał się z pozytywnym odbiorem.
W październiku zeszłego roku została Pani nagrodzona Polską Nagrodą Inteligentnego Rozwoju w kategorii Kobieta Przyszłości podczas 8 edycji Forum Inteligentnego Rozwoju. Jak odebrała Pani informację o przyznaniu tej nagrody?
Informacja o przyznanej mi Polskiej Nagrodzie Inteligentnego Rozwoju w kategorii Kobieta Przyszłości podczas 8 edycji Forum Inteligentnego Rozwoju utwierdziła mnie w przekonaniu, że to co robię ma rzeczywiście sens. Odbiór tego wyróżnienia był dla mnie powodem do radości i dumy, a także motywacją do dalszej pracy. Z córką bardzo ciężko pracowałyśmy na ten sukces. Przyznam szczerze, że jest ona dla mnie największym wsparciem zarówno prywatnie jak i zawodowo. Bardzo cenimy sobie ten fakt, że udało nam się zbudować relację opartą na zrozumieniu, szacunku oraz przyjaźni. Gdy pojawiają się momenty kryzysu, córka potrafi mnie podnieść na duchu i wzajemnie. Taka relacja to największy prezent, jaki udało mi się otrzymać od losu i jestem z tego powodu bardzo szczęśliwa. Trzeba pamiętać, że za sukcesem firmy, nawet takiej małej jak nasza, stoją ludzie, którzy mają swoje marzenia i ambicje, a nam, dzięki naszej rodzinnej sile, udało się stworzyć coś naprawdę wyjątkowego, płynącego prosto z serca i pasji.
Forum Inteligentnego Rozwoju skupia osoby i organizacje, które rozwijają się w sposób inteligentny i promują swoje osiągnięcia i rozwiązania. Jak wspomina Pani udział w tym wydarzeniu?
Udział w Forum Inteligentnego Rozwoju był dla nas inspirujący. Nawiązałyśmy wiele wartościowych kontaktów. Podczas forum mogłam wymienić się swoim doświadczeniem z innymi osobami zaangażowanymi w projekty promujące inteligentny rozwój. Ponadto miałyśmy możliwość przedstawić własne produkty podczas targów pozostałym uczestnikom tego prestiżowego orum. Najpiękniejszym momentem wydarzenia była oczywiście gala finałowa, moment kulminacyjny, odebranie nagrody, ogromne emocje i wzruszenie.
Polska Nagroda Inteligentnego Rozwoju to nie jedyne wyróżnienie, którym możecie się Państwo pochwalić w ostatnim czasie…
Tak. Niedawno nasz planer do nauki języka angielskiego dla dorosłych został wyróżniony w kategorii STYL w ramach plebiscytu Influencer’s Top 2023. Proces wyłaniania laureatów polegał na wysyłaniu naszych produktów (był to planer oraz świeca sojowa w zestawie) do polskich influencerów i celebrytów, którzy następnie prezentowali otrzymywane produkty w swoich relacjach na Instagramie. Nasz produkt szczególnie przypadł jury do gustu, gdyż został on laureatem Plebiscytu w kategorii STYL.
Jakie są Państwa dalsze plany na przyszłość?
Bierzemy pod uwagę stworzenie w przyszłości wideokursów: komunikacja w języku angielskim oraz francuski dla początkujących (to byłby nasz pierwszy produkt do nauki francuskiego). Rozpoczęłyśmy właśnie serię filmików na TikToku opartych m.in. na angielskich idiomach, które mają charakter edukacyjny. Przy okazji zamierzamy w ten sposób reklamować nasze produkty. Pomaga nam w tym projekcie jeden z naszych kursantów, córka zajmuje się montażem oraz nagrywaniem. W tym miejscu, chciałabym jej bardzo podziękować za poświęcony czas także na ten projekt, gdyż sama jest zaangażowana we własne: studia magisterskie, kanał fitness na Youtube. Ogromnym marzeniem jest również stworzenie autorskiej aplikacji w formie gry edukacyjnej, opartej na naszych autorskich ćwiczeniach.
Wydaje się, że jesteście w TEACHERS w ciągłym trybie wymyślania nowych pomysłów, które ułatwią waszym partnerom naukę języka… To prawda, stworzenie, a następnie opracowanie naszych rozwiązań wymaga poświęcenia dużej ilości czasu. Ostatni rok minął pod znakiem ciągłej pracy, niestety bez przerwy na urlop, natomiast trzeba przyznać, że z dużą satysfakcją, gdyż wysiłek włożony w nasze pomysły daje efekty.