Lider w dziedzinie nauk technicznych i laureat Polskiej Nagrody Inteligentnego Rozwoju 2018, Wydział Oceanotechniki Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej po raz kolejny zaskakuje świat nauki i technologii.
Projekt ekologicznej jednostki pływającej o napędzie elektrycznym, zasilanej energią elektryczną z lądu i uzupełnianej energią słoneczną, przeznaczonej na wody śródlądowe miast jako prom/mały tramwaj wodny to jedno z najistotniejszych w ostatnim czasie wyzwań naukowo-badawczych, realizowanych na wydziale. Głownym założeniem działania jest zastąpienie obecnie eksploatowanej jednostki o napędzie spalinowym.
Głownymi obszarami zainteresowania wydziału są prace badawcze z obszaru oceanotechniki i okrętownictwa oraz transportu wodnego i energetyki morskiej, jak chociażby prace na temat modeli niszczenia cienkościennych dźwigarów stalowych, problemów kotwiczenia pływających wież wiatrowych, problemów odsiarczania spalin z silników okrętowych, modelowania niszczenia sprężysto-plastycznego stali na konstrukcje oceanotechniczne czy problemów prognozowania charakterystyk napędowych statków i robót podwodnych.
Oprócz badań naukowych wydział jest jednym z liderów pod względem jakości kształcenia – przede wszystkim dlatego, że proces kształcenia jest prowadzony w ścisłym kontakcie ze środowiskiem przemysłowym, co pozwala wyposażyć absolwentów w komplet pożądanych przez pracodawców kompetencji.
– Organizowane przez nas Yacht-Day, Remontowa Day czy GE-Day polegają na tym, że studenci spotykają się z zaproszonymi firmami, które prezentują wykłady na tematy prac przez nich realizowanych. Takie spotkanie jest dobrą okazją dla studentów do wyboru miejsca stażu, praktyk i pracy, a dla nas do wymiany informacji na temat procesu kształcenia i tworzenia dalszych planów współpracy – akcentuje dziekan wydziału, prof. Janusz Kozak.
Lider w dziedzinie nauk technicznych i laureat Polskiej Nagrody Inteligentnego Rozwoju 2018, Wydział Oceanotechniki Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej po raz kolejny zaskakuje świat nauki i technologii.
Projekt ekologicznej jednostki pływającej o napędzie elektrycznym, zasilanej energią elektryczną z lądu i uzupełnianej energią słoneczną, przeznaczonej na wody śródlądowe miast jako prom/mały tramwaj wodny to jedno z najistotniejszych w ostatnim czasie wyzwań naukowo-badawczych, realizowanych na wydziale. Głownym założeniem działania jest zastąpienie obecnie eksploatowanej jednostki o napędzie spalinowym.
Głownymi obszarami zainteresowania wydziału są prace badawcze z obszaru oceanotechniki i okrętownictwa oraz transportu wodnego i energetyki morskiej, jak chociażby prace na temat modeli niszczenia cienkościennych dźwigarów stalowych, problemów kotwiczenia pływających wież wiatrowych, problemów odsiarczania spalin z silników okrętowych, modelowania niszczenia sprężysto-plastycznego stali na konstrukcje oceanotechniczne czy problemów prognozowania charakterystyk napędowych statków i robót podwodnych.
Oprócz badań naukowych wydział jest jednym z liderów pod względem jakości kształcenia – przede wszystkim dlatego, że proces kształcenia jest prowadzony w ścisłym kontakcie ze środowiskiem przemysłowym, co pozwala wyposażyć absolwentów w komplet pożądanych przez pracodawców kompetencji.
– Organizowane przez nas Yacht-Day, Remontowa Day czy GE-Day polegają na tym, że studenci spotykają się z zaproszonymi firmami, które prezentują wykłady na tematy prac przez nich realizowanych. Takie spotkanie jest dobrą okazją dla studentów do wyboru miejsca stażu, praktyk i pracy, a dla nas do wymiany informacji na temat procesu kształcenia i tworzenia dalszych planów współpracy – akcentuje dziekan wydziału, prof. Janusz Kozak.
Joanna Gulewicz