Wirtualna rzeczywistość to trójwymiarowy obraz stworzony komputerowo. VR może przedstawić różne przedmioty, obiekty, a nawet całe zdarzenia. To wciąż zjawisko niszowe, którego wpływ na percepcję i funkcjonowanie nie został zbadany na szeroką skalę.

Porównani zostali dorośli i dzieci (reagowanie, styczność z VR).

Próba odbyła się na 7 dostępnych aplikacjach. Zbadano grupę 18 osób w wieku 20-55 lat i 8 dzieci w wieku 7-12 lat. Badanie trwało około godzinę. Badania wykazały, że dzieci szybciej i chętniej adaptują się do świata VR, traktując doświadczenia wirtualne na równi z codziennymi. Aplikacją okazała się na pewno łatwiejsza dla młodych ludzi, starsi gorzej się w niej odnajdywali.

Warto zaznaczyć, że po badaniu naukowcy zwracali uwagę na przyjemne doznania w obszarze emocjonalnym.

Dal dzieci świat cyfrowy jest środowiskiem naturalnym, w którym się wychowały, a osoby dojrzałe uczą/uczyły się technologii w wieku dojrzałym (próba dostosowania się, spróbowania czegoś nowego).

Wirtualna rzeczywistość jest wykorzystywana w celach rozrywkowych i edukacyjnych, a w niedalekiej przyszłości przewidywane są jej zastosowania w wielu branżach (handel, reklama, medycyna).

Więcej na;

https://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news%2C86774%2Cbadanie-dzieci-lepiej-radza-sobie-w-rzeczywistosci-wirtualnej-niz-dorosli

Sebastian Wach

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj