Innowacyjne symulatory ułatwią szkolenie służb ratowniczych. Nano Games Sp. z o.o. wdraża plan rozwoju w zakresie produkcji technologii dla linii biznesowej.
W siedzibie krakowskiej spółki w przeciągu kilku lat powstanie symulator katastrof zbiorowych. Projekt, realizowany z udziałem dofinansowania w ramach działania 1.1.1 POIR, jest rozwinięciem symulatora małego miasta, który został opracowany przez studio w ramach środków BRIdge Alfa. Docelowo technologia umożliwi szkolenie służb ratowniczych z wykorzystaniem interfejsu VR. Symulator zrewolucjonizuje rynek dzięki realistycznemu odwzorowaniu konkretnych scenariuszy, takich jak karambol na autostradzie, atak terrorystyczny, czy inne sytuacje w których ważna jest koordynacja akcji oraz podejmowanie decyzji i udzielanie pomocy pod wpływem silnego stresu.
– To co jest najistotniejsze i zarazem najtrudniejsze w tworzonym symulatorze to wzbudzenie stanu psychofizjologicznego u osoby szkolonej możliwie zbliżonego do stanu osoby, która faktycznie doświadcza danej sytuacji. W ramach projektu, będziemy korzystać z aparatury umożliwiającej pomiar medyczny, by zrealizować te założenia – tłumaczy dr Paweł Strojny, Kierownik działu B+R Nano Games Sp. z o.o.
Po rozmowach przeprowadzonych w Niemczech wiemy, że system który tworzymy będzie potrzebny również poza granicami kraju. Potrzeby ratownictwa są uniwersalne, a my możemy stworzyć narzędzie szkoleniowe w tym zakresie, wykorzystując innowacyjne technologie znane na rynku gier. Na tym etapie rozwoju spółki jesteśmy gotowi wyjść na rynek UE. – tłumaczy Michał Litworowski, Prezes Zarządu Nano Games Sp. z.o.o.
Do tej pory twórcy w studiu Nano Games skupiali się na grach komputerowych. Spółka dotychczas wypuściła na rynek 3 tytuły: Reef Shot, Zamb! oraz Cityconomy. Ten ostatni jest najbardziej rozbudowaną grą symulacyjną stworzoną przez studio, która umożliwiła rozwój własnej technologii. Z wykorzystaniem rozwijanych od lat narzędzi, spółka planuje realizację symulatorów profesjonalnych oraz kolejnych gier symulacyjnych. Ogłoszenie najbliższej premiery planowane jest jeszcze do końca tego roku.
Zarówno w przypadku gier komputerowych tworzonych przez studio, jak i nowej branży, w którą wchodzi Nano Games wymagane jest wsłuchanie się w potrzeby rynku.
– Pomysł to dopiero początek drogi. Najtrudniejsza jest jego dobra realizacja, dzięki dotychczasowym doświadczeniom oraz wsparciu UE będziemy korzystać z najnowszych technologii i wiedzy naukowej, co umożliwi tworzenie przełomowych produktów. – puentuje Michał Litworowski.