Spółka Steinhof Sp. z o.o. sp. k. tworzy obecnie linię pilotażową pozwalającą na stworzenie nowoczesnych okładzin hamulcowych.

– Jednym z głównych problemów jeżeli chodzi o wytrzymałość klocka hamulcowego w samochodzie jest nie tyle sam materiał cierny, tylko połączenie tego materiału z blachą. Klejowe połączenie między tymi elementami przerywa się w momencie przegrzania klocka hamulcowego – tłumaczy Mateusz Laska, koordynator projektu. Celem projektu jest przedłużenie żywotności klocka, poprzez opracowanie technologii nie dopuszczającej do nagromadzenia się ciepła w klocku powodującego degradację kleju. Opracowywane rozwiązania pozwolą na lepsze odprowadzanie ciepła z klocka dzięki czemu zwiększa się szansa na to, że klocek nie przegrzeje się w czasie hamowania. – Na ten moment jesteśmy przekonani, że nasza technologia sprawdzi się w przypadku samochodów ciężarowych. Badamy czy warto instalować technologię w samochodach osobowych, dostawczych, sportowych czy autobusach – mówi Mateusz Laska.

Stworzenie linii pilotażowej jest drugim etapem projektu realizowanego przez firmę dzięki dofinansowaniu z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Kolejnym krokiem będzie równoległa optymalizacja linii oraz materiałów ciernych, a zakończenie planowane jest na 2018 rok. Realizacja projektu oparta jest na dwóch opatentowanych już przez firmę rozwiązaniach: wentylowanej nakładce hamulcowej oraz anizotropowej nakładce hamulcowej.

Spółka w ramach realizacji projektu rozpoczęła współpracę z Politechniką Krakowską, Politechniką Rzeszowską oraz Instytutem technologii eksploatacji w Radomiu.

zdjęcie profil

Rozwiązania nad którymi pracuje tarnowska firma nie są stosowane na świecie. Dlatego efekty projektu wprowadzane będą zarówno na rynku polskim jak i zagranicznym. – Jest to innowacyjne rozwiązanie jeżeli chodzi o sam klocek hamulcowy. Dlatego zarówno w Polsce jak i na świecie nie będziemy mieć problemu z wdrożeniem – przekonuje Mateusz Laska.

Ostatnie 2 lata działalności firmy to bardzo szybki rozwój. Spółka systematycznie poszerza park maszynowy, zaplecze technologiczne oraz wprowadza innowacyjne rozwiązania. Sukces ten wynika z nieustannej potrzeby inwestowania i bycia zawsze o krok do przodu. – Sztuką jest dochodzenie do optymalnych rozwiązań własnymi siłami. Nieraz jest to proces powolny, ale pełna świadomość rekompensuje wolniejsze wdrożenie nowych rozwiązań. – puentuje Mateusz Laska.

 


4Początki działalności Steinhof Sp. z o.o. sp. k. sięgają 1960 roku. Główną specjalizacją spółki jest produkcja haków holowniczych i klocków hamulcowych do wszystkich typów samochodów osobowych i dostawczych. Steinhof jest jednym z największych producentów na rynku polskim. Blisko połowa produkcji trafia na rynki zagraniczne do m.in. do Finlandii, Niemiec, Danii, Czech, Słowacji, Ukrainy, Białorusi, Litwy, Łotwy, Estonii, Węgier, Rumunii, Grecji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj