Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii, sukcesywnie zmienia się także podejście do sposobu nauczania. Innowacyjne rozwiązania proponuje Politechnika Łódzka. Nowatorskie projekty przybliżył dr Jacek Stańdo.

Politechnika Łódzka od lat uczestniczy w wielu projektach, realnie wpływających na rozwojów nauki. W grudniu zakończone zostały kolejne, finansowane ze środków Unii Europejskiej. Jeden z nich dotyczył e-zasobów, związanych z medycyną. Jego wartość wynosiła aż 15 milionów złotych. Celem było stworzenie e-materiałów dydaktycznych dla uczniów, kształcących się w kierunku medycznym. To innowacyjne na skalę światową rozwiązanie. Wyróżnia je wiele aspektów, m.in. dopasowanie do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Kolejny zakończony projekt dotyczył natomiast języka włoskiego. Powstało ponad 400 lekcji, w postaci e-zasobów. Obecnie Politechnika Łódzka realizuje zadania, związane z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości w nauczaniu matematyki. Dr Stańdo dodaje, że początkowo stworzonych zostanie 12 modułów. W przyszłości naukowiec chciałby połączyć wirtualną rzeczywistość ze sztuczną inteligencją. Innowacyjne zastosowanie mogłoby wspierać uczniów w ich dydaktycznych problemach. Naszym celem jest zawsze tworzenie zarówno bezpłatnych jak i szeroko dostępnych rozwiązań – podsumował dr Jacek Stańdo.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj