Hotel Application stworzy dla sieci hoteli rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji.

Firma Hotel Application, powołana do życia na początku czerwca, stworzy innowacyjne rozwiązanie dla branży turystyki biznesowej. Wykorzysta mechanizmy głębokiego i maszynowego uczenia m.in. do sugerowania zawarcia wartościowych znajomości podczas konferencji. Za spółką stoi Meeting Application i fundusz KVARKO, który zainwestował w nią 1,2 mln zł.

Hotel Application ma konkretny plan: umożliwić sieciom hoteli unowocześnienie i rozwinięcie swojej oferty oraz wykorzystanie nowego kanału marketingu i sprzedaży. Dzięki tworzonemu narzędziu każdy hotel z sieci zbuduje aplikację, którą następnie zaoferuje swoim klientom organizującym w hotelu event.

Dane z rynku pokazują, że to krok w dobrą stronę. Według raportu Polskiej Organizacji Turystycznej w 2016 roku w hotelach odbyło się 77 proc. wszystkich organizowanych w kraju konferencji. Międzynarodowa branża hotelowa kwitnie, dlatego nie tylko Polska jest potencjalnym miejscem zbytu tworzonej aplikacji.

Narzędzie przede wszystkim otworzy nowy kanał komunikacji między hotelem a uczestnikami wydarzeń, które się w nim odbywają. Często problemem w przypadku jedno- czy dwudniowych konferencji jest to, że ich uczestnicy nie nocują w danym hotelu. Dzięki aplikacji hotel uzyska w takiej sytuacji m.in. możliwość zaprezentowania swojej oferty.

Jak na aplikacji skorzystają sami uczestnicy wydarzeń? Np. dzięki zaawansowanej funkcji nawiązywania kontaktów biznesowych. Wyobraźmy sobie sytuację, w której uczestnik rejestruje się w aplikacji, która informuje go, że na tej samej konferencji pojawi się przedstawiciel potencjalnego klienta, którego próbuje pozyskać od jakiegoś czasu. Za takie sugestie będzie odpowiedzialny mechanizm głębokiego i maszynowego uczenia się.

Pomysł zbudowania narzędzia dla branży hotelarskiej wynika z dotychczasowego doświadczenia spółki matki Meeting Application. Punktem zwrotnym było rozpoczęcie współpracy z grupą AccorHotels. To zaważyło na podjęciu decyzji o stworzeniu nowego produktu i spółki, która się mu poświęci. – Celem jest zaspokojenie rosnących potrzeb sieci hoteli na polu nowych technologii, ale przede wszystkim oddanie władzy w ich ręce. Dzięki naszemu narzędziu będą w tym zakresie samowystarczalne i niezależne od pośredników – tłumaczy Adrian Czyczerski, prezes Meeting Application.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz komentarz!
Wprowadź swoje imię

*