Globalne rynki transportowe podlegają szybkim zmianom. Widzimy, że wiele firm zaangażowanych w przechodzenie z silników spalinowych (ICE) na pojazdy elektryczne (EV) rozszerza działalność na obszary wykraczające poza ich tradycyjną lub podstawową wiedzę specjalistyczną. Firmy samochodowe zajmują się wydobyciem, a firmy wydobywcze planują produkcję katod do akumulatorów lub stawianie na firmy recyklingowe. Branże poszerzają swój zakres, ponieważ rynek zmieniał się szybciej niż kiedykolwiek w ciągu ostatnich 100 lat.

Przewaga konkurencyjna w łańcuchach dostaw pojazdów elektrycznych ma kluczowe znaczenie dla zwycięstwa w przyszłości. Najlepszym sposobem zapewnienia kontroli nad dostawami napiętych materiałów jest najnowocześniejszy odzysk materiałów z akumulatorów EV wycofanych z eksploatacji i pochodzących z produkcji. Podejście True 2 Materials znane jest jako całkowite odzyskiwanie materiałów (TMR). Czym TMR różni się od tradycyjnych metod recyklingu baterii? TMR stanowi zerwanie z tradycyjnymi metodami recyklingu, które same wywodzą się ze starych procesów wydobywczych. Istnieje kilka sposobów recyklingu wycofanych z eksploatacji akumulatorów pojazdów elektrycznych i złomu produkcyjnego, a garstka dobrze finansowanych firm walczy o przywództwo na tym stosunkowo nowym rynku. Często czytamy o różnych stopniach odzyskiwania metali, innowacjach i rodowodzie ich zasad.

Setki artykułów wyjaśniają, w jaki sposób rozwiązywanie problemów z odpadami i recyklingiem zużytych akumulatorów może przyczynić się do powstania rentownego i czystszego łańcucha dostaw pojazdów elektrycznych. Rzeczywiście podzielamy tę wizję, ale pozostają z pytaniami, w jaki sposób te firmy podejmą czysty recykling, zachowując jednocześnie maksymalną wartość przy minimalnych kosztach, zwłaszcza gdy wszystkie koszty środowiskowe zostaną w pełni wycenione. Ile innowacji jest możliwych, gdy mowa o hydro i pirometalurgii? Zwiększanie wartości łańcucha dostaw pojazdów elektrycznych Łańcuch dostaw pojazdów elektrycznych znajduje się na bardzo wczesnym etapie i nikt nie jest w stanie rozwiązać naszych najważniejszych problemów za pomocą zestawu narzędzi dostępnego obecnie wiodącym konkurentom. Typowe artykuły medialne nie zadają znaczących pytań o to, gdzie jesteśmy i gdzie musimy być, aby odnieść sukces jako branża. Aby dalej rozwijać łańcuch dostaw, należy się nimi zająć.

Artykuły medialne zazwyczaj uczą nas, że akumulatory są najpierw rozdrabniane na czarną masę, a następnie z tej czarnej masy wydobywane są cenne metale, często ze skutecznością wynoszącą 90–95%.

Skład chemiczny akumulatorów pojazdów elektrycznych, który ma najszybciej rosnący udział w rynku, to fosforan litowo-żelazowy (LFP). Bez niklu i kobaltu, czego dokładnie będą szukać tradycyjni recyklerzy? Czy zyski uzasadnią koszty? Jakie dotacje będą potrzebne do przerobu tych baterii? A może koszty zostaną przerzucone na producentów oryginalnego sprzętu (OEM), a co za tym idzie, na konsumentów? W chemikaliach LFP jest zazwyczaj więcej litu, ale tradycyjny recykling akumulatorów nie jest optymalny w przypadku odzyskiwania litu. Widzimy, że puszka jest kopana daleko w dół w związku z tą chemią. Plan gry będzie zaciętą walką pomiędzy podmiotami zajmującymi się recyklingiem o lukratywny surowiec NMC, przy czym LFP będzie traktowane jako produkt śmieciowy.

innovationnewsnetwork.com

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj